Entrega de los ‘Premis Altea’
03 de Abril, 2023Sergio Olivares Ripoll, presidente de la Fundació Caixaltea, entregó el ‘Premi Carmelina Sánchez-Cutillas de Novel·la i Prosa Creativa’ que fue a manos de Xavier Minguez López, por “Solsmarina”.
El 1 de abril los “Premis Altea de Literatura i Investigació” celebraron su cena-gala de entrega de premios que culminan la séptima edición, en la que han participado un total de 133 originales. Sergio Olivares Ripoll, presidente de la Fundació Caixaltea, entregó el ‘Premi Carmelina Sánchez-Cutillas de Novel·la i Prosa Creativa’, dotado con la mayor cuantía económica, patrocinado por la Fundació Caixaltea, que fue a manos de Xavier Minguez López, por “Solsmarina”.
El resto de premiados fueron Miquel del Rey Aynar, por la obra “Llotges, porxos i riuraus. Gènesi i desenvolupament de les arquitectures porticades valencianes”, ganadora del ‘Premi Francesc Martínez i Martínez d’Assaig i Investigació’. El Premi Altea de Literatura Infantil y Juvenil fue para David Boteller Mas, por la obra “L’Ultim Ngaranna”. Además, durante la gala de este año el “Premi Estela d'Honor” rindió homenaje al locutor radiofónico, periodista y escritor Antoni Beneyto Mestre, “Toni Mestre”.
Sergio Olivares como presidente de la Fundació Caixaltea destacó que “ tots els membres de la Fundació estem orgullosos de poder col.laborar en un evento com aquest. Desde la Fundació sempre intentem recolzar tot alló que tinga que vore amb la cultura, i mai hem duptat en recolzar aquestos premis, que damunt potèncien la nostra lengua”. Olivares puso en valor “l’importancia de tindré a casa una entitat financiera propia com Caixaltea, que intentem col-laborar amb recursos, amb diners i amb il-lusions per a promoure l’art, la cultura, i la literatura”.
En el acto estuvo acompañado por los patronos de la Fundació Caixaltea Mari Pepa Rostoll Zaragozí y Juan Domingo Berenguer Pérez, y por el director general de Caixaltea Felipe Peréz Zaragoza.
Los ‘Premis Altea de Literatura i Investigació’, convocados por el Ayuntamiento de Altea, son posibles gracias a las sinergias entre este Ayuntamiento y la Fundació Caixaltea (entidad patrocinadora del Premio Carmelina), la Acadèmia Valenciana de la Llengua, Aila Edicions, el Instituto Alicantino de Cultura Juan Gil-Albert de la Diputación de Alicante, la Càtedra Enric Valor de la Universidad de Alicante y la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme de la Generalitat Valenciana.